Image Image Image Image Image
Copyright 2015 Lastmoment

 

Scroll to Top

To Top

Blog

08

mei
2012

In Blog

By lastmoment

Facebook versus Flyers

On 08, mei 2012 | | In Blog | By lastmoment

Toen ik aan een kleine ondernemer vroeg of hij al op facebook zat met zijn bedrijf antwoordde hij dat hij de meerwaarde daarvan niet inzag, aangezien hij al online was met zijn website en voor promotie van zijn diensten liever investeerde in een stapel goedkope flyers.

Flyers; ik heb er niks mee. Nooit gehad. Ik vind het slecht voor het milieu, een klerewerk om uit te delen, erger me mateloos aan flyeraars tijdens het winkelen en ik vraag me altijd af wat het nou daadwerkelijk oplevert. Nu zijn er dus genoeg ondernemers die net zo denken over facebook als ik over flyeren. Ze hebben er niks mee. Nooit gehad. Ze vinden het slecht voor hun privacy, een klerewerk om uit te zoeken hoe het werkt, ergeren zich aan de hele hype er omheen en vragen zich af wat het nou daadwerkelijk oplevert.

Vier goede redenen waarom je als bedrijf juist wél voor facebook moet gaan (en dat flyeren moet laten):

1. Via Internet bereik je meer mensen dan via welk ander marketingkanaal ook (30% van de wereldpopulatie zit op Internet). Ga een dag flyeren en je bereikt hooguit 100 man; en het is nog maar de vraag hoeveel van deze mensen je diensten interessant genoeg vinden en op zoek gaan naar je website. Hoe vaak gooi je zelf niet een flyer weg?

2. Je potentiële klanten zitten allang op facebook! Aangezien meer dan 5 miljoen Nederlanders lid zijn van de social media site en tegenwoordig zelfs elke 8e wereldburger een account heeft, is er een zeer grote kans dat je ze hier bereikt. Terwijl je blij mag zijn dat je jouw potentiële klanten überhaupt kunt spotten tijdens het flyeren.

3. Communiceren met je doelgroep is heel makkelijk! Je facebook fans kunnen op alles reageren wat je deelt via je facebook pagina. Ze kunnen aangeven of ze iets leuk vinden, wat ze er van vinden en vragen aan je stellen; andersom kun je om feedback vragen, of waar je fans behoefte aan hebben. Iedere dag weer kun je de dialoog aangaan. Hoe makkelijk communiceer je tijdens het flyeren? Meer dan een beleefd praatje zal het niet zijn.

4. Je kunt alles delen! Foto’s, video’s, evenementen, links, updates, winacties, aanbiedingen, nieuws enz. En het mooie is dat jouw potentiële klanten dit alles weer kunnen delen met hún vrienden. Facebook is de mond tot mond reclame van de 21ste eeuw. Het is een flyer, poster en brochure in één en kan iedere dag weer aangepast worden.

Need I say more?

Deze post verscheen op 23 maart 2012 op rosaxpress.tumblr.com

Voor meer info over een business blog op maat of andere vragen mail me op info@rosaxpress.nl

Tags |