Image Image Image Image Image
Copyright 2015 Lastmoment

 

Scroll to Top

To Top

Blog

14

nov
2012

In Blog

By Prins

Optimaal mobiel webdesign

On 14, nov 2012 | | In Blog | By Prins

Sinds een aantal jaar is de smartphone het meest verslavende onderdeel van ons leven geworden. We staan ermee op en gaan ermee naar bed. 24-7 reageren we al slapend op iedere trilling van onze smartphone. De weg vinden zonder routebeschrijvingsapp of een winkel vinden die geen eigen mobiele website heeft is een bijzonder zware opgave voor de huidige smartphone generatie.

Toch zijn er nog steeds veel bedrijven die onvoldoende aandacht schenken aan responsive web design. Het verzorgen van een optimale kijkervaring en gebruiksvriendelijkheid voor de bezoeker van de mobiele website. Ruim de helft van de bezoekers verlaat direct een mobiele website als de responsive webdesign niet voldoende is. 2/3 van de bezoekers van een geoptimaliseerde mobiele website is eerder geneigd een bezoek te brengen aan de betreffende onderneming. Of zelfs een product aan te schaffen.

Een winkel die je bezoekt moet er op en top uitzien. Is dit niet het geval dan zal je het nalaten om langs te gaan en een product aan te schaffen. Je wil advies krijgen, geholpen worden door medewerkers met een lach op het gezicht en die kennis van zaken hebben. Met deze competenties kon je als bedrijf vroeger al snel succesvol zijn. Tegenwoordig is de eerste kennismaking met de onderneming de mobiele website. Is deze niet orde dan kunnen je live competenties nog zo goed zijn, klanten zullen het nalaten om jouw winkel te bezoeken. Sterker nog, ze zullen naar de concurrent gaan die wel een fenomenale eerste indruk heeft gemaakt met zijn mobiele website.

Het is een mentaliteitsverandering die is ingegeven door de nieuwe generatie. De smartphone en dus mobiele website is een tool geworden om consumenten bij de eerste kennismaking nieuwsgierig maken, te binden en naar je toe te trekken.

Zorg dus voor een optimaal mobiel webdesign en een onuitwisbare eerste indruk.

Prins